JA Methys - шаблон joomla Новости

Kulturni centar Laza Kostić Sombor

IZLOŽBA SLIKA SYLVIE KOVJENIĆ

b_450_450_16777215_00_images_stories_2018_2018_04_24_siliva.jpgPozivamo Vas na otvaranje izložbe slika Sylvie Kovjenić, pod nazivom "Kvadrati: Merna jedinica za zamišljenu površinu između", koje će se održati u petak - 27. aprila u 19h, u Galeriji KC "Laza Kostić" Sombor. Postavka će trajati do 18. maja.

Sylvia Kovjenić rođena je 1976. u Newcastle, Južnoafrička Republika. Učestvovala je na oko 50 grupnih izložbi u zemlji i inostranstvu. Živi i radi u Beogradu.

ŠKOLOVANJE:

2004 – 2006. Umetnička Akademija Düsseldorf (Kunstakademie Düsseldorf), Nemačka gostujući student,

Član ULUPUDS-a od 2004.

1999 – 2004. Fakultet primenjenih umetnosti i dizajna, Beograd, smer /zidno slikarstvo,odsek konzervacija-restauracija,

1995 – 1999. Visoka škola likovnih i primenjenih umetnosti strukovnih studija, Beograd,dva smera /nastavnik likovne kulture i /aranžiranje.

SAMOSTALNE IZLOŽBE:

2018. – Galerija Kulturni centar „Laza Kostić“ - Sombor

2017. – Galerija Centra za kulturu - Despotovac

2017. – Izložbeni salon Kulturnog centra - Zrenjanin

2016. – Galerija Kuće Vojnovića, Kulturni centar - Inđija

2016. – Moderna galerija CZK - Lazarevac

2016. – Umetnička galerija „Stara kapetanija“ - Zemun

2015. – Galerija moderne umetnosti -Smederevska Palanka

2014. – ZAVOD - Beograd

2014. – Galerija art55 - Niš

2014. – Foaje Kulturnog centra - Pančevo

2012. – Centar za kulturu Rakovica - Beograd

2012. – Galerija SULUJ - Beograd

2010. – Galerija Studentski kulturni centar - Beograd

2004. – Galerija Kulturni centar „Laza Kostić“ - Sombor

2004. – Galerija „Podest“ Dom omladine - Beograd

"Kvadrat je jedna od najzastupljenijih formi-znakova racionalne i transracionalne sfere kreativnog izražavanja.U avangardnoj umetnosti, kvadrat je, s jedne strane sa funkcionalizmom Bauhausa i s druge sa Maljevičem, koji je osećaj poimao kao najstvarniju sadržinu, predstavljao temelj novih pogleda na realnost i potrebe čoveka 20. veka. 

U veku intermedijskog usijanja, sledeći cikluse: ,,Zvuci linije” i „Zvuci boja”, najnovija serija radova Sylvie Kovjenić podrazumeva kvadrate kao ,,merne jedinice’’ za ispitivanje strukturnih odnosa u okviru različitih medija izražavanja i kroz to, prevashodno, istraživanje prostora u i izvan artefakta. Sylviin umetnički senzibilitet za rafinirano, ali i elementarno i dinamičko sada se ispoljava unutar kompozicija, kod kojih je težište, u odnosu na prethodne radove, pomereno više na materiju i ,,dimenzije praznine’’ nego na boju i simbol. Ono što prepoznajemo kao konstantu jeste stalni zahvat i kretanje kroz materijale, izvesno punjenje i pražnjenje određenih obrazaca u materijalima, koji joj, zapravo, sami po sebi, pružaju početni impuls za rad.

Multipliciranjem modula kvadrata umetnica se približila još autonomnijem modelu komunikacije i njoj, uobičajeno,metafizičkom - podstaknutom sada i metalik tonovima. Očita je strast s kojom Kovjenić pristupa građenju svojih zidnih objekata -instalacija, hladnih i toplih partija, ekstatičnih površina, i njihovih opozita, sa ishodom tek u galerijskom prostoru, uz određene svetlosne i prostorne uslove.

U okviru modularnih geometrijskih kompozicija, ostvaren je jedan savremeni vid pikturalno ekspresivne apstrakcije, sa reljefnim efektom u monohromnim kvadratnim poljima zasićenim akrilnom pastom, pokrenut po dubini kako ogoljenim segmentima tako i aplikacijama. U kontrapunktu ovim radovima su crteži kaligrafskih kvaliteta, svojevrsnog spoja s jedne strane disciplinovanog, strogog linearizma, kompatibilnog konstituciji mreže od pocinkovane žice kao osnove objektima, i, s druge strane, kontrolisane gestualnosti koja rezultuje ubedljivom spontanošću i asocijativnošću. Upotrebom akrilnihglitera i slikarskihflomastera umetnica obezbeđujesklad oštrog i preciznog sa mekim, snoviđajnim i svetlucavim.

U egzekuciji sa materijalima ispostavljaju se međuprostor, očigledan ili naslućujući, kako i sam naslov sugeriše, i jedno ispunjenje, kao kod disanja, prilikom rada shodno osećaju i unutrašnjoj, upornoj sugestiji da se istraje i iskorači u ,'zamišljenu površinu između'." (Ljubica Jelisavac-Katić)

Foto dešavanja

Javne nabavke

Kultura na selima

Amaterizam

Foto galerije sa najviše pregleda